quinta-feira, 9 de fevereiro de 2012

My very first Silhouette Cameo experience :: A minha primeira experiência com a Silhouette Cameo

Hello.

It took me a while to get the courage to try the Silhouette, but that's just me, I'm intimidated by this sort of thing, it took me a week to try out my sewing machine when I bought it, so clearly I'm getting better! :)

Also, it didn't help my confidence that I had trouble running the cds, the setup one I had to install twice and the first time it gave me all sorts of errors and the second one I can't even run it, I'll try again tonight. Also, I haven't been able to register my silhouette as it doesn't accept the serial number I type in. Again, I'll try again tonight.
On a positive note it came with a plug to suit my portuguese needs, instead of having to use an adapter as I do with my sewing machine. It's so great that they've thought about those details, I'm really pleased!

I must say I was also a bit disappointed with the images available on my library, I was hoping to get at least one box and one envelope to try out before having to spend money. I know I bought the Silhouette mostly to cut fabric, but since I've started investigating, I have to say that those sorts of features really had my mouth watering, so I was kind of bummed I had to buy them from the online shop instead of being able of just immediately trying it out.
However, I also have to say the online store is AMAZING! This machine truly changes the way you do things from the moment you get it, no gift from me will ever look ordinary again!! :) I'm so pleased with the immense potential I already noticed even without trying too hard to figure it all out.

Even before I got it I knew what my first project would be. I've been dying to get some vinyl for my laptop cover as it is black and I truly dislike black laptops, I almost didn't get it because of that alone, but the excellent price won. I've been looking for them at shops but couldn't really find anything to suit me and my personality, so from the moment I decided to buy the Silhouette Cameo it was obvious what I had to do first. I bought this image from the week sales section of the online store, I just had to look at it to know this is what I wanted featured in my laptop. I love it when things just fall perfectly into place.

May I present to you, my very first Silhouette project, it was so easy and so quick to do, even for a newbie like me. The machine was actually louder than I expected, maybe I'm doing something wrong...


Olá!



Demorei um bocadinho a ter coragem para tentar a Silhouette, mas é a minha maneira de ser, fico intimidada com este tipo de coisa, demorei uma semana a experimentar a minha máquina de costura quando a comprei, por isso estou claramente a melhorar! J.

Não ajudou que tenha tido problemas com os cds de instalação, o primeiro tive que o instalar 2 vezes porque dava imensos erros e o segundo ainda nem o consegui correr. Vou tentar logo.
Também não consegui registar a máquina porque o sistema não aceita o número de série que eu insiro. Vou tentar também logo.

Uma nota positive é que veio com uma ficha para as tomadas portuguesas, em vez de ter que usar um adaptador como faço com a minha máquina de costura. É excelente que tenham pensado nesse tipo de pormenor, fiquei muito satisfeita!

Devo dizer que também fiquei um bocadinho desiludida com as imagens disponíveis na biblioteca. Tinha esperança de ter pelo menos um modelo de caixa e envelope para poder experimentar sem ter que gastar dinheiro. Sei que comprei a Silhouette sobretudo para cortar tecido, mas desde que comecei a investigar, devo dizer que esse tipo de funções deixaram-me de água na boa, por isso fiquei um bocado chateada por ter que comprar na loja online em vez de poder experimentar logo.

Contudo, devo dizer que a loja online é ESPECTACULAR! Esta máquina muda verdadeiramente a forma como fazemos as coisas a partir do momento em que a adquirimos, a partir de agora nenhum presente meu será normal!! J Estou muito satisfeita com o imenso potencial que já vejo na máquina sem sequer ter tentado muito para a conhecer bem.

Mesmo antes de a receber, já sabia qual seria o meu primeiro projecto. Tenho andado a tentar comprar um vinil para a tampa do meu laptop, visto que ele é preto e eu detesto laptops pretos,por pouco que não o comprei só por isso, mas o excelente preço falou mais alto. Tenho andado a ver nas várias lojas, mas nunca encontrei nada que se adequasse à minha personalidade, logo a partir do momento em que decidi comprar a Silhouette Cameo soube o que ia fazer primeiro. Comprei esta imagem dos saldos semanais na loja online. Bastou-me olhar para ela para saber que era a imagem certa. Adoro quando as coisas batem certo assim.

Apresento-vos o meu primeiro projecto Silhouette, foi tão rápido e fácil de fazer, mesmo para uma novata como eu. A máquina fez um pouco mais de barulho do que eu esperava, talvez esteja a fazer alguma coisa de errado...


0 Great People would like to say:

Enviar um comentário